Selamat Hari Penyusuan utk ank2 ibu

Selamat hari penyusuan susu ibu pada ank2 ibu

lalok

lalok

hnya pic iman available..sbb yg ni sopan..ngn abg ajin tak sopan..so tak leh siar..bhya..

Muhammad Razin b Mohd Idzwan : bf up to 6 mnths only.
Nur Iman bt Mohd Idzwan : bf till today.

ilmu kureng n semngat kureng mmbuatkan tak ebrjaya fully bf razin..ibu bersalah tp ibu da uat yg termampu.ibu cetek ilmu bang…utk adik..ibu cba jayakan..set target skit demi skit..semoga ibu berjaya..ameen..

Advertisements

Kesihatan ank2 kami

abg long razin

my boy ni..sob sob 😦

kak ngah nur iman

iman bb yg kuat..yeay..

Mereka berdua..adik beradik itu..telah di sahkan oleh paed,ada eczema..perlukan kawalan yg mantap..mcm shieldtox..betul ke eja ni..hahaa…rutin penjagaan diri berubah sudah n ibu dan abi pn fengsan sudah..skang guna Buds..kami da lama gna buds..tp mamanya bru di bekalkan dgn buds..tak sanggup rasanya..hehe..penggunanaan yg maha hebat..tp takpe la..demi keselesaan mu ank2..urusan kewangan pn jd tight..hohoh..ibu, jaga diri n nafsu..hehe..

ikut pada mata kami berdua,mereka ni alah / extra terdedah / terdedah pada :umumnya
1 : cuaca panas
2 : debu aka kekotoran 😦
3 : ikan kerisi,ikan kerapu (2 ni je bru di kenal pasti)
4 : kadang2 ayam/daging/udang/sotong
5 : diary product so far ok je..tp tgh jauhkan diri..tgk perkembangan cmna
6 : kekeringan kulit terlampau

RAST test masih under consideration..sbb rasanya ble da undergo test,sng nk pantau..tp meikirkan darah yg pelru dia mbil..tak snggup la plak..yg ptng regenya mmg memengsankan..hehe..lbh krg rm500 pertest..fengsan lagi..eh..eh..da bgn da..tq kejutkan saya..:)

sakng tokey belikan olivenol sedang mnnti duit di masukkn ke akaunnya.sesak nafas di buatnya..adoi doi..itu lbh krg rm160 60ml..normal price nearly rm200..tgh promo..amik tmpt r..tp tak bank in duit pn lg..hehe..

tu je la updatenya..klu ade gangguan..trus ialng mood nk taip2 ni..callo

psst: ank tak sihat..ibu tensen..so terapi indahnya adalah makan dan makan dan makan

Klik klik gambo

bkn latest pix, tp kategori masih segar di ingatan la..haha..fresh utk aku..utk krg, lantak le..

cekci

cekci

lokasi : umh tiram, beskal feveret msti ada..tak jgk ktrg humban buang..geram tgk beskal tu..terhegeh2,,tergoyang2..pembeli beskal pn da bg kebenaran suh buang ble dgr cucu asik merempit..tp abi tak mo buang, syg la,,ape r..tkt jatuh lbh parah je..lain2 ok je..tp lau kt umh, tk pnh tersungkur, lau umh bs, bengkak2 kepala, tu aku tensen..trus ku hangkut beskal..

hadiah dr tak yong

hadiah dr tak yong

ni dr tak yong atau mok yang..rahsia tersimpan rapi tau yong??heheh..razin ttp suka bb botak die yg boy tu..ni jd tmpt melepaskn geram je, malang kan??

air liur yg wangi

air liur yg wangi

luluh jiwa,seakan membara

luluh jiwa,seakan membara

bakul kain ni la cucu2 suka main..smpi thp, lau ade bj lam tuh, drg sanggup punggah..adam n razin r pekerjanya, mangsa kna bntu rela atau redha aizat n aisyah, rania tk d sebut sbb jrg dtg..komitmen rania lbh di batu caves, harap maklum..

we're meant together..kahaka

we're meant together..kahaka

kejadian

kejadian

ni kesan smlm.bibir pecah skit n pp da bertanda lebam..tensen..sorry k izan, saya byr akak,so saya akn tnya..suka atau tak ye??harap maklum..

Hanya utk kamu,wahai arjuna!!

:: Pesanan Buat Para Suami ::
Entry nie bersifat universal.. Sekadar saling ingat mengingati.. Baca n fahami ye en somi

1. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri, terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami. *** menanggung utang tu kekadang je.tp meringankan beban perbelanjaan tu tepat sgt tepat..

2. Bila isteri bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin

3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda..*** Allah lebih mengerti, :)..tk leh terima tekak, lbh baik diam, bkn komen sana sini tnapa hulur bantuan

4. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja.*** ni ok lak

5. Kalau pasangan dah ada anak, sama-samalah menjaga anak. Benih dari awak juga.. Ada suami, isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.

6. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja, buka saja kasut terus masuk dapur, memasak, mengemas, membasuh, kejar anak dsbnya. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan.*** awk tak berani gini kan??terbang seme benda dlm umh nnti,lu pk r sendiri

7. Sekiranya suami makan dahulu, tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat, janggut sotong dan ekor taugeh.

8. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah, beritau isteri dulu, kalau boleh sehari-dua in advance. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat, permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja.

9. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Tengok body sendiri dalam cermin dulu. *** ni kena tego,t tak sedar diri lak..haha

10. Jangan kentut depan isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? *** kita lawan2 kentut je..tarak hal

11. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang, bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau.*** kan saya kata ni perlu..tak mo dgr!!

12. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga.*** tak kedekut..alhamdulillah

13. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Selagi boleh, jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Selalunya perempuan ni, semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan, selagi itulah dia rela nak tolong.

14. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Dah buka baju, letakkan dalam bakul baju kotor, dah guna cungkil gigi, buanglah dalam bakul sampah, bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya, dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal, dah berak flush.

15. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja.*** kena amik berat ni syg..lau tak, abis r

16. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri pun manusia. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri

17. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. Main lain lagi tak boleh. Kalau isteri awak yang buat, tentu awak tak boleh tolerate, jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? *** jgn uat woo..nngis ar gini,lau rsa nk wt, ingt skit utang2 tu,setel dlu, br layak nk main kayu 18 pun

18. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri, tegurlah secara baik, jangan asyik nak menengking aja. Kalau awak sakit nak mati nanti, siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak?

19. Kalau isteri nampak tak sihat, cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya.*** mmg gini sokmo..ke masa peknen je..hehe..alhamdulillah jrg sakit

20. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Walaupun suami megah ada kuasa veto, tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Bukannya laku bila dah mati nanti.

21. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Ingat, kalau seorang suami masuk syurga, besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Kalau isteri masuk neraka, besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz.

22. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Percayalah, kalau suami buat baik sekali dengan isteri, isteri balas sepuluh kali

23. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaf, kalau perlu dipujuk, pujuk. Hati orang pompuan ni sensitif. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah, perasaan bagai dihiris-hiris. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya, janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja

Allah s.w.t. berfirman, “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu, sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan”

Sumber : Facebook.

berjaya ke idok??

ekek,, misi yg tak pnh tercapai..akan aku usahakan..kuikui..en idzwan, awk tunggu ye..suprise utk awk juga…kwn2 saya pn tk tau..hehe..tungguuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!

Nk masuk ke cute baby contest

abi tak bg..sorry kwn2

Rumah Terbuka Kami

kami merujuk kepada:

Tuan Rumah : Mohd Idzwan Ahmad
Puan Rumah : Roznifa Ali
Anak Tn & Pn Rumah : Muhammad Razin

stlh kta sepakat di capai,berlangsung la umh terbuka kami pda 26/09/2010 yg lalu…durasi dr kul 12 tgh ari hingga 6 ptg shaja..menu yg di promo pd cik cut..pnya la hebat…tp yg terhasil hnya la…hahaha

1. Mee Kari
2. Lontong Basah bak kata en somi
3. Sambal Goreng
4. Puding Cinta Hati
5. Koktel Jelly dan Buah2an
6. Biskut Raya
7. Kekacang dan kerepek raya
8. Air Bandung Soda
9. Keropok Ikan Tamban
10. Jajan
11. Duit raya

cik cut,kuih bakar tk pelu wat bak kata idzwan, nnti je wat…simpan tenaga utk event esoknnya..marhaban d tiram(27/09)..

penatnya usah di kata,..alhamdulillah,hasil santapan laku bagai grg pisang pns..syukur…menu memenuhi tekak semua..tiada pic dpt di tepek..sbb kami bz..tiada pembantu…pembantu di bawa,,sggh mndukacitakan..tp boleh r

* bukan sng nk memuaskan hati manusia..hahaa..ade aku kesah..tk kesah pung..

happly blogging

saya usahakan utk rajin menulis entry terbaru..kemalasan mlnda diriku ini..yehaa…mcm2 episod cinta,ngeri,sedih,kepuraan dan kegembiraan hadir dlm msa yg berlalu ini…alhamdulillah segalanya dpt di tangani dan di tangkis dgn baik..syukur padaMu Ya Allah…

tiada ape pelru di kongsikan…

Today’s Mall

eh ktne tuh?lt mesia je..kt tmpt tinggl aku je..ari2 razin nk g…da blkg umah je pun..haha…rajin la en somi bawakkan..tp tmpt lain pun rajin gk..apatah lgik mlm tu nk g men futsal..rajin lain mcm woo..ckp sekali..trus laksanakan..mmg hebat penangan futsal..tp kkdg cik puan akan naik hantu gk..hehe..trus terbantut..pastu2 da agak lewat skit..uat2 la tnya..eh nape tk g men futsal??walla…padan muka…

lupe,title cte hal mall..tp meraban tah apa2..opening soon adalah :
* indoor bumper car..ala kete langgar2 tuh..huh,wat sakit bdn je main,tp mmg org ramai suke..bgs2
* Tiram indoor waterpark..yg ni pling hangat..makin maju r tiram nmpknya…eh lupe..ulu tiram..ulu tu pnting..

ape yg pntg,pasaraya gergasi da di buka..tah ape pesen,ari2 wan nk g..satu2 brg die bli…suke sgt tiram da maju agknya..hehe…dlu aku ternnti2 gk..skang da buka,cm tk suke lak..tmpt abru,byk kedai tk bukak lgik..nafsu soping moping da meluap2 ni..

mls r nk promote..

kemalasan

aku semakin mls mencari kerja..ingin jaga anak2ku sndr..jga mkn minum suamiku..haha..msk tk jnji ar..minum leh janji..ekeke…MALAS NAK CARI KERJA dan MALAS NAK KERJA

credit to Ustaz Ahmad Fadhlan Yahaya and Rafidah Ahmad yg utarakan status cmgni:
full-time housewife..?

housewife is a decent job…in fact most of western women these days opt to become a housewife after giving birth cos they know how important for a mother to be close to her child in his early days. In fact Islam recommends 2 year close monitoring of a child development via breast feeding to create bonding, emotional, pyschological relationship between a mother and a child.

That’s why western countries even have work from home concept for female staff who just gives birth so that they could spend more time with the child. Surprisingly, the Non Muslim understood Quran, by chance, better than us, when it comes to this. This is since, they have seen huge negative impact to the child development, upbringing in terms of physical, behavior etc.

And btw, no one can take a good care of our child, as good as we, the real mothers, do…

« Older entries